İnovasyon Merkezi - VitrA Türkiye

Geleceğin Senaryoları Semineri ve Çalıştayı "Giovanni Lanzone" - VitrA İnovasyon Buluşmaları 22.03.2012


VitrA İnovasyon Buluşmaları kapsamında Felsefeci, Senarist ve Stratejik Pazarlama Danışmanı olan Giovanni Lanzone 22-23 Mart 2012 tarihlerinde Vitra İnovasyon Merkezi'nde Seminer ve Çalıştay gerçekleştirmek için dinleyiciler ile buluştu.

Giovanni Lanzone 1947’de doğmuştur. Didaktik çizgide felsefeci, senarist ve stratejik pazarlama danışmanıdır.

2004-2005 yıllarında Domus Academy kültürel komitesinin koordinatörlüğünü yürütmüş, 2006-2011 yılları arasında da BD (İş Tasarım Master Programı) direktörü olarak görev yapmıştır. İtalyan şirketleri ve küresel şirketlerin Rönesans değerleri ve niteliklerini geliştirme amaçlı bir kuruluş olan Renaissance Link’in başkanı ve kurucu üyesidir. Bu kuruluşun amacı, Rönesans’tan başlayıp, Tasarım Odaklı Düşünceye kadar uzanarak, içinde bulunulan küresel krizde performanslarına yenilik getirmek üzere, İtalyan şirketlerine gerçek yeteneklerini bulmada destek olmaktır.

Senaryo planlaması, stratejik pazarlama ve yaşam stilleri analizi konularında çalışan, 2000 yılında kurulmuş küçük bir İtalyan şirketi olan Radar’ın (radarinnovation.com) kurucu ortağıdır. Bu alanlarda İtalya’da danışmanlık ve eğitimler sunduğu şirketler şunlardır: Electrolux, Ferrero, Fiat, Lever, Piaggio, Max Mara, Mediaset, Natuzzi, Nestlè.

1995 yılında Berkeley, Kaliforniya’da Global Business Network tarafından sunulan, değişimin başlıca faktörleri olarak senaryo araçları ve multidisipliner ve kooperatif öğrenme konulu senaryo planlama eğitim seminerine (SPTS) katılmıştır.

1979’dan bu yana profesyonel gazetecilik yapmaktadır ve on yıl süreyle Milan Kenti Belediye Konseyi üyeliği yapmıştır. 1988 – 1992 yılları arasında Belediye Yönetimi planlama/kamu işleri komitesi başkanlığını yürütmüştür.

Milano Katolik Üniversitesinde felsefe ve Torino Devlet Üniversitesinde tarih okumuştur.

Yayınları
Teaching Business Design (İş Tasarımı Öğretmek) – Design Management Review (Tasarım Yönetimi Dergisi), yaz 2007
Creativity and Entrepreneurship (Yaratıcılık ve Girişimcilik) – Entrepreneur and Entrepreneurship (Girişimci ve Girişimcilik) adlı kolektif kitap kapsamında – Mc Graw-Hill, 2009
Felicità e Bellezza (Mutluluk ve Güzellik), Francesco Morace ile birlikte – Nomos, 2010
Il Talento dell’Impresa (Girişimcilik Yeteneği) – kitap içindeki bir makalenin yazarı ve Francesco Morace ile birlikte kitabın küratörü, 2010