Tarayıcınız desteklenmiyor.

Daha iyi bir kullanıcı deneyimi için Chrome, Firefox veya Microsoft Edge gibi tarayıcıların güncel versiyonlarını kullanmanızı tavsiye ederiz.

Avrupa’nın talebi, yeni yatırım getirdi!

Sektörünün ilk seramik fabrikası ile ArGe merkezini kuran ve ilk ihracatına imza atan VitrA, Bozüyük’te faaliyete geçirdiği yeni nesil tesisiyle seramik sağlık gereçleri üretim kapasitesini 5,6 milyon adete yükseltti. Yeni yatırım kararında, özellikle Avrupa ülkelerinden gelen talep etkili oldu.

Türkiye’nin ilk seramik ihracatını yaparak sektörüne öncülük eden ve ülkemizin toplam seramik sağlık gereçleri (SSG) ihracatının yarısından fazlasını gerçekleştiren VitrA, Bozüyük’te tamamladığı ve robotlu sistemlerin kullanıldığı yeni nesil tesisini törenle faaliyete geçirdi.

Yeni seramik sağlık gereçleri tesisinin ilk fazıyla, 250 bin adetlik kapasite artışı sağlanmıştı. Ağırlıklı olarak klozet üretimi yapılan tesiste, ikinci fazın tamamlanmasıyla birlikte, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun SSG üretim kapasitesi 1,1 milyon artışla 5,6 milyona ulaştı. 250 milyon TL’lik yatırımla hayata geçirilen ve 40 bin metrekare yeni üretim alanı elde edilen tesiste, yaklaşık 500 kişiye istihdam olanağı yaratıldı. Grup, üretim kapasitesinin yükselmesiyle birlikte ihracatta da 40 milyon Euro’luk artış hedefliyor. Bu cironun 30 milyondan fazlası, yerli katma değer olarak ülkemizde kalacak.

Yeni yatırımın devreye alınması nedeniyle, 6 Eylül Cuma günü VitrA’nın Bozüyük’teki üretim kampüsünde düzenlenen törene; Bilecik Valisi Bilal Şentürk, Bozüyük Kaymakamı Hasan Yaman, Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, Eczacıbaşı Topluluğu CEO’su Atalay Gümrah, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Ali Aköz ve Başkan Yardımcısı Oğuzhan Gürsoy, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Ferit Erin ve Fabrika Direktörü Tuna Tümer ile çalışanlar katıldı.

Törende konuşan Bülent Eczacıbaşı, “Yeni tesisimizde teknoloji ve insan emeğini harmanlayan yepyeni bir üretim altyapısı kurduk. Son teknolojileri barındıran sistemlerle, yeni nesil bir üretim tesisi yarattık. Bu yatırımı yapmaya karar vermemizde, yurt dışı pazarlarda büyümemiz etkili oldu. VitrA markasının 60 yılı aşkın deneyimiyle, Avrupa’da sektör liderleri arasında yer alıyoruz” dedi. “Gerek Yapı Ürünleri Grubumuzun ulaştığı bu gücü, gerekse sektörümüzün ihracatta yarattığı katma değeri çok önemsiyoruz” diyen Bülent Eczacıbaşı, Türk seramik sektörünün ihracattaki yerli katma değer oranının, %82 ile rekor bir seviyede olduğunu söyledi.

Ali Aköz ise “Yeni tesiste, önce insan felsefemizle, her zaman olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliğini ön planda tuttuk. Burada kullandığımız robotlu sistemlerle, en yeni teknolojiden faydalanarak, hem verimlilik artışı elde ettik, hem de çalışanlarımız için daha konforlu bir çalışma ortamı yarattık. Eczacıbaşı Topluluğu’ndan aldığımız değerlerle, kadınların iş gücüne katılımına özel bir önem veriyoruz. Yeni tesisimizle, kadın çalışanlarımızın sayısını da yükselttik” dedi.

Kısaca Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu

VitrA, Artema, İntema Yaşam, Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers markalarıyla hizmet veren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, sektöründeki en geniş ürün yelpazesine, üretim ve satış ağına sahip. 60 yıllık deneyimiyle, banyo ve karo ürünlerinin toplamında Türkiye’de pazar liderliğini elinde bulunduruyor. Sektörünün ilk ihracatını yapan kurum olarak, cirosunun %76’sını Türkiye’nin dışındaki 75’in üzerindeki ülkeden sağlıyor. Grup, ülkemizin toplam seramik sağlık gereçleri ihracatının yarısından fazlasını gerçekleştiriyor.

Üretim Gücü

Büyüme stratejisini çok markalı, çok üretim merkezli ve çok pazarlı bir yapıda geliştiren Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun, dörtte birinden fazlası yurt dışında olmak üzere yaklaşık 6.500 çalışanı ve 4 ülkede 13 üretim tesisi bulunuyor. Grubun Bozüyük’te yer alan ve çevre dostu teknolojilerin kullanıldığı üretim kampüsü; kapasite, teknoloji ve kalite bakımından seramik üreten tesisler arasında dünyada ilk sıralarda yer alıyor. Türkiye’de 5; Almanya, Fransa ve Rusya’da ise toplam 8 tesiste üretim yapıyor. Banyoda kullanılan tüm ürünleri tasarlayıp üretebilen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun yıllık üretim kapasitesi; 5,6 milyon seramik sağlık gereci, 30 milyon m2 seramik karo, 2 milyon armatür, 350 bin küvet ve duş teknesi, 400 bin modül banyo mobilyasından oluşuyor.

VitrA İnovasyon Merkezi

Kurumsal stratejisinin temeline inovasyon konusunda etkin rol oynamayı, katma değerli ürün ve hizmet üretimine destek olmayı koyan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, inovasyona yönelik çalışmalarını Bozüyük’teki VitrA İnovasyon Merkezi’nde sürdürüyor. Hayal edilen ürünlerin, mimar ve tasarımcıların yaratıcılığını sınırlamadan gerçeğe dönüştürülmesine ortam sağlayan merkezde; Grubun tüm markalarının rekabet gücünü artıracak yeni ürün, malzeme, süreç ve teknolojilerler araştırılarak hayata geçiriliyor. Kuruluşundan itibaren pek çok ödüle layık görülen merkez; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ArGe Merkezleri Performans Endeksi sonuçlarına göre, 2013-2017 döneminde üst üste 5 kez cam ve seramik sektörünün en başarılı ArGe merkezi seçildi. 2017 yılında ayrıca Türkiye’nin en başarılı 2. ArGe merkezi oldu.

Basın Odası
VitrA’nın İngiltere’de düzenlediği konuşma dizisinin ikinci yılı, İskandinav rüzgarıyla başlayacak. RIBA + VitrA ile Mimar Sohbetleri, 2019-20 döneminde ilk olarak İskandinavya’dan tanınmış iki mimarlık pratiğini ağırlayacak.
haberin devamını oku
VitrA’nın lansmanını dünyanın en büyük seramik fuarı Cersaie’de yaptığı CementMix koleksiyonu, modern mimarinin önde gelen trendlerinden beton görünümüne karolarla hayat veriyor.
haberin devamını oku
VitrA, Integra banyo koleksiyonuyla oteller için ferah bir alternatif sunuyor. Integra, geniş ürün gamı ve alternatif ölçü seçenekleriyle banyoları ferahlatıyor.
haberin devamını oku

Sana Uygun Ürünü Bul

Hemen Başla
Teknik Özellikler
Tamamlayıcı Ürünler
İndirilebilir Dosyalar
Değiştirilebilir Özellikler  
Genel Bilgiler
Tüm Ürünler
Ürün Sihirbazı
Tasarım:
Koleksiyonu İncele
Koleksiyonu
Tümünü İndir
Ürünler
Banyolar